06 februari 2015

Vakna, pelargoner!

Förra helgen tog jag in mina pelargoner och tänkte väcka dem ur vinterdvalan. En del funderar jag på om det går att väcka över huvud taget, de verkar alldeles för torra och risiga, men vi får se. Förra året gick mina pelargoner åt helsike för att en katt välte omkull alla mina krukor som jag ställt i fönstret i sadelkammaren. I år hade jag därför ställt in pelargonerna i vår lilla gäststuga, men kanske har det varit för varmt där (i kombination med för lite vatten). Jag har inget bra track record på pelargonövervintring direkt. Vi får se hur det går nu... Nedanstående bild är på krispiga pelargoner från förra våren!



1 kommentar:

Choices by Annie sa...

Jag slängde ett öga på mina pelargoner här om dagen. Tyvärr verkar det som om de alla kommer hamna på komposten. För lite ljus, för lite vatten är nog tyvärr bidragande orsaker till deras förfall ;( Så tråkigt jag lyckas aldrig övervintra dem.

Håller tummarna att dina tar sig och växer sig starka.

Fin dag till dig
KRam
Annie