08 januari 2015

Silverljus och tulpansug

Hittills på årets nya dagar tror jag solen har visat sig mer än hela november och december tillsammans, det är fantastiskt härligt att ha solsken och veta att vi går mot ljusare tider! Visserligen ger solskenet mig också insikten att jag måste putsa fönsterna snart... Hur som helst, mitt söderfönster i vardagsrummet känns som en lucka mot våren. Här är det silverglans som speglar sig i ljuset (och jag inser att jag har glömt kvar silverpumlan i murgrönan, jag som sa att jag plockat bort allt julpynt...).

Linnehissgardin från Himla, fönsterlampa i fattigmanssilver från Ib Laursen. Urnan i gjutjärn har jag normalt sett
ute på stentrappan med blommor i, men den (och dess parkamrat) har fått flytta in nu under vintern. Halvmånebordet
är gammalt och från min pappas antikaffär. Ljusstakarna är nytillverkade och kommer från flera olika ställen, de är samlade
under en längre period.

Nu längtar jag otroligt mycket efter tulpaner och andra vårlökar, men jag har lovat mig själv att försöka hålla mig till dess att de omblommande hyacinterna tackar för sig och de sista avklippta amaryllisstänglarna inte är fina längre. Det är ju inte vår än, så jag hinner med tulpaner tids nog...

1 kommentar:

Things and Thoughts sa...

Your living room, your photos and your blog in its totality are exquisite!
Olympia