02 april 2014

Årets färg

Alla pratar så mycket om grått i år och jag får sticka ut hakan och säga att jag minsann har gillat grått i flera år. Fast jag är mer förtjust i de ljusa, pärlgrå nyanserna är det grafitgrå och betonggrå som är det som "gäller" nu. Jag är inte den som gillar det som gäller så för min del gör det ingenting att jag inte är "inne"! Nu till våren kommer jag ha det vita och grå hemma hos mig uppblandat med dova nyanser i blått, som duvblått och dimblått. Om bara orken och tiden kan infinna sig samtidigt så har jag planerat att sy många nya kuddfodral och klä om två karmstolar...

Det gamla hörnskåpet är köpt på Bukowskis Market och är från början av 1800-talet. Tapeten kommer
från Boråstapeter ur serien "Ornaments". Tygerna är bl a från Linum, Cabbages & Roses och Nyblom & Kollén.

1 kommentar:

Ankan sa...

Vacker Bild! Själv älskar blått i olika nyanser och grått.
Det är så vackert att kombinera. har pärlgrått i både kök och runt fönstren i matrummet.

/Ankan