16 oktober 2012

Terriner

Terriner är vi väl många som gillar. Jag har dock aldrig haft lyckan att springa på en vit fajansterrin på något billigare ställe, och smålänning som jag är, är jag för snål för att köpa på något av de finare ställena... Men för någon vecka sedan fick jag i alla fall en terrin som pappa hittat på ett loppis i närheten till det facila priset 100 kr. Terrinen är visserligen tämligen modern, av ett engelskt märke, men den är hel och kommer att få tjänstgöra som soppskål framöver i höst.



Sedan tidigare har jag dock en terrin i emalj, som jag tycker är så häftig. Den har precis samma raka, enkla former som en gammal fransk fajansterrin, en sådan jag suktar efter! Jag har aldrig sett andra emaljterriner. Den har sina skavanker, så någon mat kommer jag nog inte ha i den, men rolig är den och man kan ju ha både saker och blommor i den.


PS: Jag trodde jag dog när Gúa visade alla sina terriner. Oförskämt att resurserna fördelas så olika! (Skratt!)

5 kommentarer:

Min lantliga dröm sa...

Håller med dig fullständigt :) Har ingen terrin jag heller, man får hålla till godo med det man har istället :)

Ha det gott!
Kram Ulrika

Jenny sa...

Fördelen med att vara snå.. eh.. jag menar ekonomisk, är att man blir så mycket gladare då man äntligen hittar det man länge gått och längtat efter!

Nästan nya terriner är ju jättebra, just för att de faktiskt går att använda!

Photo by Maria sa...

En terrin hade ju gärna fått flytta in här med, det finns så vackra sådana..

Ha en bra onsdag..

Kram Mia

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Den terrinen var ju jättefin, man kan ju göra så mycket med dem.
Ha en härlig Onsdag
Kram Sanna

Isas Trädgård sa...

UNDERBAR emaljterrin !!
Vilket kap !
Ha det så gott !
Kram/Isa