21 juni 2012

Årets ljusaste

Tänk, idag är det årets ljusaste dag. Jag tycker inte det är länge sedan det var årets mörkaste dag. Ett ålderstecken kanske, att tiden går så fort? Nu vill jag att tiden ska stanna, jag hinner ju inte njuta så mycket som jag vill!

Vi har tända ljus på kvällarna trots att det är sommar. För min del kan jag ha det året runt! Nu har äntligen rosorna börjat blomma också, först ut är som vanligt "Finlands vita ros" (Rosa plena), på bilden, och idag såg jag att ljusrosa och vackra "Stanwell Perpetual" hade slagit ut också.



Nu väntar en hel del städning och lite matlagning ikväll inför midsommarafton imorgon! Jag tror till och med jag ska duka i matsalen redan ikväll, för att bara kunna ägna morgondagens förmiddag åt att göra blomsterkrans, bordsdekoration och slänga ihop en potatissallad...

2 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

låter alldeles utmärkt tycker jag. jag har varit och plockat blommor till kransarna idag och ska sätta mig och göra dem imorgon bitti tänkte jag :)

glad midsommar önskar jag dig!

kram Jenny

Madame Petite sa...

Åh vad härligt det låter!!! Vi ska iväg på firande i år så jag har inte fixat något i huset direkt. Hade varit kul att få dra igång en sån tradition... kanske nästa år! :)

Hoppas ni får det alldeles underbart!

Kramar