19 maj 2012

Sommarkollo

För tillfället bedriver vi hästtaxiverksamhet, känns det som. Båda mina ston är uppstallade hos hingstar de ska betäckas med, en i östgötska skärgården och den andra på ett västgötskt berg. Igår var det dags att köra ettårshingsten Spitfire till sommarbetet som han ska gå på tillsammans med fem andra unghingstar ute vid kusten. Det är hans sommarkollo eller värstingresa, vilket man nu vill! Jag är jätteglad över att han fick möjligheten att tillbringa en hel sommar i en gigantisk hage med andra unghingstar, så att han får en sista "natten med gänget" innan han ska kastreras i höst. Han har varit en riktig pest nu de senaste veckorna, full av hormoner och som förbytt, så sommarbetet gör nog honom gott.

Mosshults Spitfire (Verdrefawr King Cole x Ekbäckens Smilla) i full galopp.

Idag ska vi besöka ett loppis här i närheten. I torsdags var vi också på loppis men det var fruktansvärt dåligt, jag är verkligen less på loppisar som bara består av porslinsfigurer och virkade dukar (jo, det fanns ju lite annat också men inget som jag inte redan har eller var sugen på, jag tror knappt ens jag höll i något föremål, så ointressant tyckte jag det var). Jag har inte några höga förhoppningar på den här loppisen heller, men vädret är ju fint och det kan vara kul med en liten utflykt.

4 kommentarer:

Enelid vitt och lantligt! sa...

Härlig bild!:)
Vi ska också iväg på en loppis och hoppas på loppis lycka.
Jag kan hålla med om att vissa loppisar är så trista.
God loppis lycka till dig med!
Kram Carita

Rose Garden Malevik sa...

Hej Kristin
ja dåliga loppisar e trist.....
å missa nu inte....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

redan 65 fina bloggar med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Photo by Maria sa...

Kollo hade varit skönt för en annan med.. Ha ha.. Tror de får det kanon på sina små semestrar..

Tycker de mesta loppisar jag är på är ointressanta i mina ögon =( men man kan ju inte sluta gå för rätt som det är dyker det upp den där saken man bara måste ha och inte kan vara utan =)

Kram Mia

re.do sa...

Vad härligt med sommarbete för karlakarlen :D Men håller med dig, för mycket hingst i sig är inte såå kul alla gånger. Och det där med loppis... Fy fasen, kan inte folk slänga skrotet och ta med något andvändbart till loppisen?