05 april 2012

Pastelligt

Glad påsk till er alla där ute! Själv har jag inte hunnit göra så mycket förberedelser för påsk, men det får gå ändå. Påsk är en sådan högtid som vi vanligtvis mest brukar umgås med familjen på och inte göra så stor affär av. Nu har en envis huvudvärk precis släppt också, så nu känns det väldigt avkopplande med några dagars ledighet som hägrar.

Gammalt tennfat med ägarinitialer har jag hittat på Tradera, lila ljuskoppar och glasskål på fot
kommer från hemstadens enda trevliga butik Textilhuset.

Spillkum från början av 1900-talet från pappas antikaffär, turkosa ägg med prickar är
egentligen påskprydnader att hänga i påskris. Andra ägg är av keramik eller sten och
hittade på loppisar lite då och då. Det rostiga järnkorset passar väl bra nu till påsk?

Ute blåser det som bara den. Jag kurar i soffa med senaste inredningsmagasinen. Man kan ha det sämre!

4 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Önskar dig en riktigt fin påskhelg!
Kram/Lena

Karin - BroHagen sa...

Älskar pastellfärger!
Glad påsk och ha en fin påskhelg!

Min lantliga dröm sa...

Du gör precis som jag, ligger just nu i soffan med Lantliv som damp ner i lådan i går :)

Glad påsk!
Kram Ulrika

Lilla huset på prärien sa...

Tjusigt! Jag älskar de där vackra spillkumen - så vackra de är! Och lyckans ost som har en pappa som hade (har?) antikaffär!! Då har du ju lite som ligger i blodet liksom :)

Glad Påsk till dig!

Kram Jenny