19 mars 2012

Rensa bort, göra färre, må bättre

Nu är jag i en rensningsfas. Jag kommer därför städa bort rätt så mycket länkar på min blogg. På Bloglovin ska jag inte följa mer än de allra "närmaste" bloggarna. På Facebook kommer jag nog också göra mig av med några vänner. Har ett tag känt nu att jag inte orkar hantera allt som pockar på mig, så detta får bli en del i min strategi att göra färre saker. I år blir det nog inte heller lika många reportage som förra året.

Dygnet har bara 24 timmar och en månad aldrig mer än 31 dagar. Jag vill så förtvivlat mycket, men vissa saker måste få ta mer tid under vissa perioder och nu känner jag att bloggandet och reportagemakandet får flytta ner några steg på min prioritetslista för att lämna plats för annat. Nu ska jag lägga tid på familjen, mina hästar och trädgården.

Jag hoppas ingen tar illa vid sig av detta utan accepterar mina val.

Söt idé att samla vårens första små solitärer såhär!
(Bild från Pinterest.)

4 kommentarer:

Renée sa...

Tycker du gör helt rätt! Har själv svårt med detta att hinna med allt. Är man sjuk så blir det tyvärr ofta så... Många kramar från mig!

Kristina sa...

Hejsan! Känner precis som du! Och man måste prioritera. Jag gör så att jag helt enkelt lämnar bort saker, dvs trappar ner på det sättet att Fb går jag mycket sällan in på, bloggen blir mycket sällan uppdaterad... Och jag känner mig inte skylldig att göra det oftare! Allt har sin tid ;)

Kamomilla sa...

Klart man ska följa hjärtat och prioritera! Du är förnuftig!!

Kanske du lägger in ett inlägg nu och då i alla fall?

Ljuva lantliv sa...

Hej Kristin!! Känner precis likadant! Tiden räcker inte till för allt man vill och roliga saker, som att t ex blogga, känns ibland bara stressande. Du gör rätt i att prioritera annat i livet.
Stor kram Anna ♥