19 februari 2012

Sportlov, snösmältning och sängkant

Så var sportlovet över för oss smålänningar. Det känns som om barnen har haft skridskor på sig nästan lika ofta som vanliga skor. Sedan igår är det dock töväder, så nu är det slask istället för klassiskt fint och klart sportlovsväder. Själv har jag tillbringat mer än halva veckan i sängen med treo och nässpray som mina bästa vänner, men nu är jag i alla fall på benen igen om än fortfarande mycket snuvig.

Det här har varit min utsikt från sängen, den gamla chiffonjén som jag kom över på Blocket förra sensommaren. Då var den avlutad, nu är den ljusgrå och fin, målad med Gysinges linoljefärg. Jag är så nöjd med den. Sedan sist jag visade den har den fått nyttilverkade mässingsbeslag i gustaviansk stil.

Ljuslykta från Casa Linné i Göteborg, vas från Rörstrand, gammalt tryck med
fullblodssto med föl från England, 1800-tal, köpt på Antikmässan för flera år sedan.


Beslagen kommer från Qvarnarps Byggnadsvård i Eksjö.

4 kommentarer:

Min lantliga dröm sa...

Har själv legat däckad i veckan med alvedon och nässpray. För övrigt en väldig bra medicinsk uppfinning, klarare inte en förkylning utan nässpray. Börjar återfå krafterna, på måndag blir det jobbet. Krya på dig :)

Kram Ulrika

Lantligt i vitt sa...

Hallå!

Vilken underbar och fin blogg du har med såå mycket inspiration!! Så kul när man hittar nya bloggar som man verkligen fasnar för :))

Gillar dom fina bilderna du visar på chiffonjén! Vacker gråfärg!

Ha en fortsatt mysig söndag!
varm kram Sofia

Kamomilla sa...

En hel massa basillusker på gång just nu.. :(

Millygarden sa...

Jag vi drass med förkylning vi med..så trist!

Underbart vacker skänk...orginalfärg.

Kram Marina