10 januari 2012

Att återvinna julen

Är det väldigt mycket julåteranvändning hos er också? Det syns ganska tydligt på den här bilden att det är vad jag sysslar med just nu... Den sista röda ljusstumpen, en avknipsad tazett, en överbliven tallgren men - hör och häpna - nyplockat blåbärsris fick pryda vardagsrumsbordet nu. Sedan gottar jag ner mig i soffan med en hög härliga böcker och kopplar av!
Gammalt tennfat från  Tradera, ljuslyktor från Hemlängtan (Bloomingville), ljusstake från Louise Interiör (Affari).
Stor kudde Hemtex, små kuddar Rost interiör (Axlings linne), kvilt Julias vita drömmar (Greengate).

Skön avkoppling just nu, att läsa om orangerier och kryddväxter när vinden viner utanför knuten.
(Jag har världens bästa systrar som hittar så fina böcker åt mig!)

6 kommentarer:

vadmalen sa...

Vad duktig du är som tar tillvara. Jag har rusat till handelsträdgården och köpt blåovita

pärlhyacinter. Och en stor bukettmed deras lokalodlade tulpaner (Högluns handelsträdgård utanför Jönköping)

StrandviksVillan sa...

Ja, lite återvinning blir det nog :)
Den där boken Prairie style har jag också, den är mysig!

Kamomilla sa...

Amaryllisen drar sina sista andetag. Knipsade loss en och lade i en Mariskål. Nu måste jag väl ge mig ut på jakt efetr nya blomster. :)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder!
Kram/Lena

Vardaxlyx sa...

Hej! Jag vill bara med detta medd säga att du är en grym bloggerska och jag ÄLSKAR din blogg! Nu vill jag att mina snälla söta läsare oxå ska få chansen att träffa dig så idag är du dagens blogg! Bloggkärlek är viktigt för mig. Det är viktigt att dela med sig av bra bloggar!
Kramkram i massor!

Gabriella sa...

Mysigt det ser ut!