13 november 2011

Julfeeling

... Nu har nästan halva november gått, och här har inte hunnits med att blogga!

Just nu kan ni se mitt och Lottas första reportage i tidningen Livet på landet nr 4/2011. Det här är det första vi gjorde tillsammans, och jag tycker det blev så bra! Reportaget handlar om Christina, som driver Chokladverkstan i Tokarp strax utanför Jönköping. Hon gör delikata chokladpraliner och gudomligt surdegsbröd... Om du bor i närheten, tycker jag absolut du ska besöka butiken som har öppet på fredagar. Det går även att boka chokladprovningar mm.

I reportaget finns några av Christinas egna recept, jag själv ska absolut prova på knäckekexen som du ser på bild nedan.




Foto: Anne-Charlotte Andersson


5 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fina bilder,och knäcket serverkligen gott ut
Ha en bra vecka

Madame Petite sa...

Jag såg repotaget idag... köpte tidningen och blev uppslukad av denna chokladens mästare! Väldigt fint reportage ni gjort, smakfullt och eget!

Kramar

Frida Karolina sa...

Va härligt det ser ut! :) Här kommer ett tips inför julen för er som gillar att pyssla! :)

http://fridakallgren.blogspot.com/2011/11/julinspiration.html

Ha det gott / Frida

Weisser Traum sa...

oh das sieht lecker aus.
wünsch dir einen schönen tag
sei lieb gegrüsst daniela

Unknown sa...

Åh vad jag bli jul-stämd när jag ser dessa bilder!!

/Linda