03 oktober 2011

Måndagsmuffins

Så var det måndag, så var det höst igen efter helgens brittsommarväder och så var det sjukt barn... Idag är jag hemma med lilla M som är förkyld och har ont i halsen och öronen och hostar. Man får försöka hitta på lite skoj ändå, vi gjorde äppelmuffins i höstiga formar. Receptet är Leilas från "Piece of cake", med undantag för att jag inte orkade göra crumble-toppingen.


 Nu tittar M på TV nedbäddad i soffan och jag passar på att ta en mysfika... Kaffe med mycket mjölk (nästan så det är mjölk med kaffe...) och nya inredningstidningar att bläddra i. En ganska okej tillvaro!



Svarta gjutjärnsljusstakar från Affari, köpta hos Louise interiör. Muffinsformar från Åhléns.
Kaffekopp Swedish Grace, min absoluta favoritservis. Lilla fatet koppen står på samt kakfatet är loppisfynd.
Linnekudde från Axlings linne, köpt hos Rost interiör.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Sis! Du måste göra crumbletoppingen! Jag har också gjort receptet och det blev riktigt härligt med toppingen :)
Krama mosters älsklings-M!

Kamomilla sa...

Åh..de ser nog goda ut.. jag bara försöker så gott jag kan, att inte äta kolhydrater.. Bored gå ner tio kilo minst för att fötterna skulle må bättre. Men tjaha..hur enkelt är det??

vackra är dina bakverk anyway och skönt att din dag blev bra i alla fall, trots att du hade en sjukling att ta hand om.

Johanna Stålros sa...

Åhh så gott- underbara bilder som gör mig toksugen! Kram Johanna