12 september 2011

Gammal skåpmat

För er som har den norska tidningen Bolig Dröm, så finns vi och vårt hem med i nr 9/2011 som är ute i butik nu. Det är det gamla reportaget som Johanna Flyckt och Patrik Hagborg gjorde hos oss i augusti 2009 och som förra året var med i Lantliv. Det kändes som riktigt länge sedan... barnen är så små och vi har gjort om hur mycket som helst här hemma sedan dess, men så är det väl alltid. (Den dagen inredningen stagnerar här hemma tror jag det hänt något allvarligt.)

Det som var roligt var att det var flera bilder från barnens rum med. Fast bilden från vårt sovrum kunde de ha slopat, tycker jag, det är ett av de rum vi har ändrat om i mest sedan dess och det gamla utseendet kändes inte alls fint. Det var inte heller så kul att den norska redaktionen kallar oss för "familjen Mosshult", har översatt helt fel på vissa ställen, dragit felaktiga slutsatser och stavat S namn fel... men ni som "känner" oss förstår säkert vilka vi är ändå. Är det något jag är väldigt noga med, är det att vara korrekt med sådana saker i de reportage jag själv skriver (sedan vet man ju ändå aldrig vad redaktionen gör med texten, men jag lägger mig vinn om att alltid lämna över en text som är så fri från missuppfattningar och annat som möjligt).


Barnens rum från 2009. Det händer mycket på två år!

1 kommentar:

Madame Petite sa...

Ja hahaha, smaken ändras och hemmet likaså... och barnen växer så det knakar! Det är lite jobbigt det där med att reportage publiceras så långt efter att de är gjorda... det kan va svårt att känna sig stolt och glad då när hemmet inte ens liknar reportage bilderna längre utan är omgjort till något man tycker är finare... surt sa räven, men inget att göra åt saken. Man får se charmen i det hela istället!

Kramar