02 juni 2011

Förvara sockerdricka i

På gården där jag och pappa gjorde reportaget förra helgen, fanns det här ihåliga gamla fruktträdet. Precis ett sådant som Pippi Långstrump förvarar sockerdricka i. Dock fanns det inga flaskor i detta träd ;-)


När jag hade frågestund här på bloggen så undrade ni hur jag jobbar med reportagen. Jag jobbar med att skriva och styla inredningsreportage "som kul hobby". Jag driver alltså min egen enskilda firma utöver att jag jobbar med ett "vanligt jobb" (jag är controller, dvs civilekonom) på heltid. Mina reportage blir alltså till på främst helger. Jag ser det som det roligaste man kan få göra, för jag älskar verkligen att få ta del av en mängd underbara hem och skriva om det.

Idag är firman så pass liten och nystartad att jag inte känner att jag kan leva på att skriva reportage, och därför har jag valt att fortsätta vara anställd. Den dag jag känner att jag vill och kan försörja mig på detta så kommer jag nog att utvecklas som egenföretagare, men i dagsläget är det inte aktuellt. För närvarande håller jag antalet reportage på en rimlig nivå, jag är väldigt mån om att det inte ska bli så att jag känner stress och press över reportagen för då kommer det inte vara roligt längre att syssla med det. Då mitt jobb som ekonom är jätteroligt och jag trivs enormt bra med det, så har jag inte heller något behov av att jag måste utveckla firman. Jag försöker med andra ord att både ha kakan och äta upp den *ler*

Såhär under våren och sommaren blir det lite mer uppdrag än på den mörka halvan av året. Imorgon är det dags igen, då ska jag iväg med en massa små sticklingar i bilen för att göra ett inspirationsjobb med vårtema. Skulle ju gärna vilja visa er bilderna, men det går ju inte...

Ha nu en fortsatt skön helg!!!

6 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vilket underbart träd,sockerdrickan är säkert på gång,men det är för tidigt att skörda ännu
ha en bra dag

Kristina sa...

*hihh* du kunde ju ha satt dit sockerdricka då...?

Kamomilla sa...

Låter fint, du har verkligen funderat hur du vill ha det! Det gillar jag!
Själv var jag ju tvungen att slå på alla växlar med en gång och hoppas att det bär.. Man får nog ha is i magen som företagare..

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vilket mysigt träd!

Kram från Australien♥

Johanna Stålros sa...

Gillar det där trädet, så sagolikt! Kul och intressant att få höra om ditt jobb. Kram Johanna

Madeleine sa...

Vad härligt att du gör en "vid-sidan-om-karriär" som reportagefotograf! Låter som ett jätte kul "break" till ditt vanliga jobb!

Lycka till!

Kramiz Madeleine