07 februari 2011

Jobbmöte

Igår var en mycket inspirerande eftermiddag. Jag träffade min ena samarbetspartner, fotografen Hasse, och en stylist för att planera våra kommande säsongsjobb som vi ska göra åt en tidning. Fika, prat, planering och till sist en rekningstur med bilen, nu vet vi var vi ska hålla hus för de olika jobben. Jättekul, nu känns det som om jag vill komma igång på en gång med detta!

Efter att ha läst antikreportaget från Magnus lägenhet så rensade jag ur lådorna i min egen sekretär, för att få en liknande liten skrivbordsplats. Varför har jag inte tänkt på att sitta här innan? Alla lådorna var ju perfekta att förvara sladdar till kameran, usb-minnen och andra små prylar jag har. Tyvärr gick inte datorn in här när man stänger klaffen, men jag har andra ställen att förvara datorn på när den inte används. Blev jättenöjd! I det grå skåpet i bakgrunden förvarar jag mina övriga kontorssaker som t ex cd-skivor, anteckningsböcker, papper, pennor och pysselsaker som snören, stämplar och papper. När hyllplanen är färdigmålade där, får ni se det skåpet också.

Här sitter jag mitt i vägen... men med full koll på allt runt omkring. Härifrån har jag uppsikt över köket (om
 jag t ex har något i ugnen), vedspisen (om jag ska komma ihåg att lägga in ved) och barnen (om de sitter framför tv:n).

Lådorna är både smarta och söta!

Min skrivbordsstol sedan tonårstiden, en favorit som har hängt med ett tag med andra ord!
Ommålad i vitt för några år sedan, och med stolsdyna från Nyblom & Kollén.
Önskar er alla en ny vecka - jag tycker alltid man får ta ett litet extra djupt andetag på måndagar för det är ju så vansinnigt mycket vecka kvar då!

PS: Glöm inte min utlottning av boken "Nordliv" som pågår fram till lördag kl 24! Klicka här för att läsa mer och tävla.

4 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Vilken härlig plats du fick att sitta på nu. Jag blir väldigt nyfiken på det fina grå skåpet i bakgrunden. Det ska bli kul att se mer av det.

Som den stolälskare jag är så blev jag också alldeles förtjust i din fina trästol. Jättevacker!

Ha en alldeles underbar dag! :)
Kram Sofia

Jordgubbar med mjölk sa...

Hej!

Tack för din kommentar hos mig! Det verkar som om våra övervåningar stämmer väl överrens! Härligt att se ert färdiga resultat, barnens rum var så fina! Du ger mig hopp om att vi kommer att bli klara någon gång! Känns som att det är så mycket kvar bara! Nu ska jag kika lite mer här hos dig, det fanns mycket fint att bli inspirerad utav!

Kram Miriam

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Så fint du har på din arbetsplats och praktiskt med !
Skåpet i bakgrunden är väldigt fint!

Ha en fin vecka!

Kram

Unknown sa...

Så fina bilder detta var. Härligt liten kontorsplats.
Du har en väldigt fin och inspirerande blog. Roligt att ha hittat hit.
/Annika