20 juli 2010

Ljuvliga lavendel

Igår hann jag färdigt med att lägga gatsten som kant mellan grusgång och gräsmatta, puhhhh... Vi kunde också flytta tillbaka utemöblerna till uteplatsen som nu fått granitsingeln som topping. Det blev så bra att sitta där, möblerna står nu mycket luftigare och rakare! Sedan kom glassbilen plingelingande upp till gården och så invigde vi den nya uteplatsen med att sitta där och käka glass under parasollet - inte helt fel.
.

.
I år har jag bara en lavendel i kruka men till nästa år ska jag sätta många plantor i mitt nya rosland. Älskar lavendel!

6 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Lavendel är så fint tyvärr har det varit för varmt för mina på balkongen i år så de är brända och gula nu....
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS

Gårdsromantik sa...

Lavendel är så vacker mot rosor!

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

C. Tvillingmamma sa...

Kan bara instämma,älskar lavendel

Laura Argelati sa...

Lovely blog!
I will link you on my blog and I'd like to invite you to visite also my blog :D

Laura from Italy

Birgitte sa...

Fine billeder. Jeg har dem også hele vejen i indkørslen og rundt om terassen, så jeg er også én af dem der elsker lavendler. :-)
Ha´en fin uge
Klem, Birgitte

Kamomilla sa...

Lavendel är underbart... vilken bedövande doft. En vacker doft! Om man nu kan säga så?...