30 juli 2010

Disken tar aldrig slut

Av alla hushållsgöromål så utnämner jag diskning till det absolut tråkigaste! Jag dammsuger, tvättar, stryker och skrubbar toaletter hellre än att diska. Vi har naturligtvis diskmaskin, men ibland blir det ju ändå handdisk och varje gång tänker jag, näpp, det här är inte my cup of tea... För att piffa till diskbänken har jag nu köpt några fina saker från Ellis Corner. Zinkstället, rotfruktsborste och allrengöringsspray från Isabella Smith (kan verkligen rekommenderas!) kommer därifrån. I bakgrunden tre loppisfynd: liten trälåda (ommålad och med texten "thyme" stämplad på i grått), porslinskanna och latteskål. Nu kan man i alla fall titta på lite fina saker när man står där och tråkdiskar!
.

3 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Näe inte är det den roligaste göran men här får jag göra det några gånger per dag, man får bara ha bänkdiskmaskin och då kände jag att det kvittar så här diskas det varje dag och vi är ju fem personer så lite blir det men de är duktiga på att hjälpas åt. Du hade i alla fall fixat det himla mysigt!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Bittan sa...

haha ,ja tänk vad lite fina saker kan få de tråkigaste sysslorna att bli lite roligare :-)

ha en härlig helg

kram Bittan

Börjelundskan sa...

Hihi, jag tycker det är avkopplande att diska, ....men så blev jag som jag är när jag inte blev som jag skulle *fniss*. Vi ska inte ens sätta in diskmaskin nu när vi renoverar köket, jag ska drömma mig bort framför min diskho haha. Men vi är bara två personer i huset, så de får gå, det är ju skillnad när man är en barnfamilj så klart.

Ha en skön helg vännen. Kram Cin