16 mars 2010

Metalliskt

Jag hinner inte baka i veckorna (jag jobbar ju heltid och är rätt kvällstrött, efter att ha lagt barnen och tagit hand om djuren), men det kliar alltid lite i fingrarna när jag tittar upp på mina gamla bakformar som står på översta hyllan i nischen vid köksbordet. Snart kanske dagarna känns så ljusa att man orkar ta itu med en smet eller en deg när man kommer hem från jobbet!
.
Den översta är i koppar (med mässingshandtag) och är arvegods, sedan kommer en modern sockerkaksform från Ica, därefter en loppisfyndad bleckplåtsform och underst den franska gamla pajformen som jag köpte från Madame Petite. Den fyrkantiga boxen till höger kommer från min pappas antikaffär och i den förvarar jag värmeljus.
.

.
Jobba på väl, själv har jag en jobbig arbetsvecka den här veckan... en sådan man typ bara hinner äta-sova-jobba i, om ni förstår...

3 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja jag förstår att det är svårt att orka och hinna med allt när man jobbar heltid.

Själv har jag också köpt jäst i omgångar för att som du tänkt mig att kanske hinner jag i veckan.
Och nu när vårsolen tittar fram känns det som om man vill vara ute istället :P

Kika gärna in hos mig om du vill. där vankas en tävling :)

Kram Viveka

Kamomilla sa...

Likadan vecka har jag...det suger musten ur en. Till råga på allt känner jag första symptomen av en annalkande förkylning. Blä.

Unknown sa...

Hej Kristin! Flot billede og skønne ting! Forstår godt at du har det travlt og har svært ved at nå det hele - men jeg synes nu at du er god til at nå en masse alligevel, Kristin! Husk også at slappe lidt af ind i mellem! Ha' en fortsat god uge, Kristin!
Knus; Heidi