27 februari 2010

En fantastisk dag

Å, igår hade jag en fantastisk dag! Det var så kul att träffa Lotta, och vi hade en jättetrevlig stund när vi var iväg på reportaget. När man är ute sådär så träffar man intressanta människor, vackra miljöer och man får så mycket input på flera plan; genom att ta del av deras tankar, kanske ser man någon inredningsidé som man blir sugen på att ta efter, och med största sannolikhet så blir man en erfarenhet rikare. För mig är det ren lyx att få vara med om det här!
.

.
Igår började snön i alla fall smälta. Äntligen. Det har inte varit plusgrader hos oss sedan långt före lucia. Men det lär ju ta tid att bli av med all den här snön, det känns lite enerverande, för jag tycker redan den har legat alldeles för länge.
.
Som en följetong på gårdagens inlägg om förrymda får, kommer här del två i serien "Djur på Mosshult". I morse upptäckte vår hund att ett rådjurskid från fjolåret hade däckat utanför glasdörrarna på vår matsal. Förmodligen utmattat, hungrigt, fruset. Vi har gett det lite hösilage men det vill inte äta, och så har vi burit ut halm så det får ligga lite varmare än direkt på snön. Förmodligen är det dock bortom räddning, sorgligt, för vi har följt det här kidet och mamman hela sommaren och hösten. De har sina marker precis bakom vårt hus. Ja, så är det på landet, liv och död...

3 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Tack för igår..du vet vad jag känner. Stor lycka att jobba med dig. Kram Lotta

Karin Lindström sa...

Hej Kristin!

Vad roligt att det blev en lyckad dag! Jag är så glad för din skull, det måste verkligen vara roligt att göra reportage. Kul att ni trivs med varann också!

Stackars rådjuret! Jag är ju bondunge så jag om någon vet hur det är med liv och död. Ibland kunde jag gråta jättemycket över en liten griskulting som inte klarade sig. Livet är hårt för djuren och speciellt de vilda denna vinter!
Jag hoppas ändå det klarar sig!

Jag hoppas också ni har en friskare och bättre helg nu. Idag har det regnat till och börja med och nu snöar det igen. Men det kan ju faktiskt snöa ända in i april så än får vi nog vänta på våren:)

Många kramar
Karin

Karin Lindström sa...

Jag glömde ju renskinnet! Vi köpte vårt när vi var på väg till Österlen förra sommaren och vi inte hann mötas. Vi sov ju en natt på Gyllene Uttern och i en liten presentbutik där hade de dem till jätte bra pris. Inte så långt från er;)

Kram igen!
Karin