23 maj 2009

Köket i kvällssol

Jag är nästan lite kär i det vita taket i köket... Det är otroligt lyxigt att äntligen ha fått det vitmålat där, jag är verkligen glad att vi lät målarna göra det också. Vi hade aldrig haft tid att måla den stora ytan och vara utan köket så lång tid som det hade tagit för oss. Nu blev det bara 1½ stökig dag och det överlever man ju. Så... här kommer lite bilder på mitt kärleksobjekt... det är kanske inte så mycket nytt men i så fall får ni väl sluta titta här.



Köket sett från vår pyttehall med trappan i förgrunden och verandadörrarna till vänster. Titta NOGA på kökstaket som skymtar fram!



I love my tallrikshylla.



Nytt rivjärn (eller, så klart gammalt!) från pappas antikaffär.

Pall från Ikea (vitmålad av mig) med flaskor och flaskhållare från pappas affär.


Pelargoner kan man inte leva utan, särskilt inte om man bor i ett torp och det är sommar. Tulpanvarianten är ny för mig, jag har inte haft någon sådan förut.

Nu ska jag dricka te och titta lite mer på mitt vita tak. Tjingeling på er!

12 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Det blev superfint! Förstår att du är nöjd...
Ha en trevlig lördagkväll. Kram Marie

Anonym sa...

Godkväll! Härliga bilder! Tulpan varianten var ny även för mig. Den var jättevacker. Ha en härlig kväll! //S

Hem och Lycka sa...

Förstår att du är lycklig över taket, blev jättefint! En sådan detalj gör mycket för det lilla.. Finfina inköp från din pappas butik!

kram Mia

Huset vid ån sa...

Åh, vilken fin o mysig blogg du har...Ögongodis! Kram Therese

Lilla huset på prärien sa...

Darling! Det ser helt underbart ut!! Jag kan inte se mig mätt på vackra bilder från ditt hus så du kan visa hur många som helst :) Vad fiiint det blev med taket - wow, vilken känsla att komma upp på morgonen och se upp på det. Jag känner din lyckokänsla!

Kram Jenny

becca sa...

förstår att du är nöjd med ditt nya kökstak, jag kan tänka mig att hela köket blev ljusare, härligt.

Din tallrikshylla är super snygg!

Ha en bra dag, kram Rebecca.

Fröken Fräken sa...

Oja, kärleken till ett vitt tak kan inte underskattas! Det blev så fint och jag kan tänka mig att det både känns ljusare samt högre i tak. Vilken härlig blandning av samstämmiga färger det nu är i ert kök. Välkomnande!

Hur mycket vitt man än målar blir man ändå lite förvånad hur stor skillnad det gör. Med mitt skåp som gått från brunt till vitt är det som att hela den delen av vardagsrummet blivit ljusare! Längtar bara tills färgen har torkat och jag kan få det på plats och lyfta in alla tyghögar som ligger överallt i vardagsrummet. Suuuck!

Ni har ju hunnit med en massa saker! Och stora saker också, jag tycker mest att jag går och pular med småsaker. Nu ska jag inspektera så att det inte har runnit någon färg på skåpet..

Tulipa sa...

Underbart fint!
Alla dina bilder ger verklig njutning för ögat, och de fina detaljerna...
Tänk vad skönt det är när ett projekt ger sån glädje och stor känsla av att vara sååå nöjd!

Kram!

Leamarlené sa...

Var tvungen att gå igenom flera blogginlägg. Så mycket vackra saker du har att visa. Jag gillade allt...och duktig inredare är du okså.

Kram, Marlene

Kamomilla sa...

Jag förstår din glädje!! Det är så häligt när såna projekt blir klara och an bara kan njuta av resultatet!

Marie sa...

Förstår din kärlek till ditt vitmålade tak, det ser jättefint ut Kristin! Alltid lika vackra och inspirerande bilder här hos dig, du är en fantastiskt duktig fotograf!

Ha en bra vecka!
Kramar Marie

StrandviksVillan sa...

Kan riktigt tänka mig hur bra det känns för dig nu!
Brukar ibland säga för mig själv/om mig själv: "åh vad du är lättroad" Haha!
Du har verkligen mysiga detaljer hemma :)
Kram A-C