18 april 2009

Kitchen update

Det går framåt på ryggfronten här hos oss, det känns otroligt bra. Idag har S kunnat passa M lite grand så jag har hunnit sy en ny gardin till köket. Det hade jag egentligen tänkt hinna med innan jag började jobba, men det blev först nu istället. Jag är inte direkt förändringsbenägen när jag har hittat en stil jag gillar, så den nya gardinen är väldigt lik den gamla - samma modell och färg, men inte lika genomskinlig, kan man väl säga om man är lite kritisk. Själv tycker jag att det finns fler uppenbara skillnader... som att den här gardinen är i linne och är broderat med bokstäver.







Lyktan är köpt hos Betty's i Borås förra året.





Gardinstången och knopparna är gamla, de var rödbruna innan jag målade om dem i samma grå som pärlspånten. Krokarna är handsmidda och köpta på Qvarnarps byggnadsvårdsbutik i Eksjö. Vi har sådana till gardinupphäng i flera fönster, jag tycker de är både snyggare och mer passande i ett gammalt hus än några moderna varianter.
.
Nu kanske man skulle ut och njuta av solen en stund, när sömnaden är överstökad... jag önskar er en trevlig helg!

12 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hallå i solen Kristin!

Vilka fantastiskt snygga gardiner du har sytt och vilka fina gardinkrokar! :) Du får gärna sy lite nya gardiner till mig också för här blir inte en enda gardin uppsatt... inga snygga finns det att köpa heller tycker jag. Men SOLEN den skiner idag! Här är nästan sommarväder faktiskt, är ute i bara shorts och linne och klipper mina rosor :)

Mannen är ute och cyklar så jag får klara mig själv hela helgen. Ännu så länge går det bra men jag kommer garanterat att ligga utslagen i soffan ikväll!

Ha det så bra! Vi hörs snart igen :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Jättfina gardiner. Upphängningkrokarna pasar jätte bra in i stilen hos dej. Kanonfint.
Kram A-S

rosenskära sa...

Skönt att höra att maken är på bättringsvägen! Jättesnygga gardiner du har sytt, vad duktig du är på att sy! Gjutjärnskrokarna är också kanon, något av det snyggaste jag sett i den vägen!

Själv är jag gräsänka i helgen, gläder mig åt att barnen är lite mer självgående nu, det är lätt att förstå att ensamstående har det urjobbigt! Lillsippan är snuvig o febrig men det hör ju våren till...

Lena

Karin Lindström sa...

Hej Kristin!

Vad skönt att höra att han är lite bättre! Då håller vi tummarna att det går över snart.

Din gardin blev verkligen fin, vilket vackert tyg. Och fin gammal stång också, det är roligt att ha så fina detaljer!

Ha en fortsatt skön helg!

Många kramar
Karin

Ett hem på landet sa...

Jättefina gardiner du har sytt, va duktig du är!!!
Krokarna till gardinstången är ju bara så vackra. Det snyggaste jag har sett i den vägen faktiskt, som sagt de moderna är inte alltid i stil med det man önskar.

KRAM

Åsa sa...

Varifrån har du fått den där pysselgenen? Jag gillar att pyssla, men sådär bra brukar det inte bli ;-)

Jättefint!

/Little sis

StrandviksVillan sa...

Skönt att det blir lite lättare för din man, måste vara väldigt tråkigt och frustrerande...

Vilken ljuvlig gardin och så härlig stämning i dina bilder!

Maria i Lilla villa vita sa...

Tack för din fina kommentar hos mig. Jag blir så glad för alla fina ord. Din blogg är ljuvlig och jag hittade mycket inspiration på din blogg om barnrum. Tack!
Kram Maria

Marie - Gula Villan i Vallen sa...

Fina bilder och fin gardin. Sommaren känns ganska nära när man tittar på dina bilder. Vi har faktiskt varit ute och krattat lite A och jag, men ännu är all snö inte borta helt. Det finns hopp dock.

Nej, min lilla loppa går inte heller ännu. Hon är för feg, vågar inte släppa oss. Men hon har i alla fall avancerat till att gå med en hand i vår nu, för ett par dagar sedan gick inte ens det. Men visst är det lite skönt att de väntar. Storebror gick när han var 1 år, och det var en hel del jagande och parerande... Vettet är riktigt inte i fas med fotisättningen så att säga. Hur ser Era sommarplaner ut. Vill Ni åka på Norrlandssemester är Ni alltid välkomna hit!

Kram MJO

Liten Bod sa...

Så jättefin gardin! Kanon med monogram... Kul att gubbens rygg blir bättre, se till att han inte tar i för snabbt bara. Det är så lätt hänt att glömma bort ryggen när den inte gör sig påmind längre. Kram, Tina

Bygatan sa...

Så fina gardiner! Såå fin bild med nya gardinen och alla pelargoner. Längtar verkligen efter sommar nu när jag såg dina bilder!

Hoppas mannen blir bättre och bättre för var dag.

Kram Lena

Anonym sa...

hej!!

Har fastnat för din gardinstång och krokarna i köket =) Jättefint!! Vilken stl beställde du av dom krokarna??? Och vad kostade dom st??

Mvh Malin