24 mars 2009

Balsam för själen

Varsågoda, idag bjuder jag på "återanvända" vårbilder från förra året. Tagna 3 april. Så skynda på våren, om det ska bli som förra året! I verkligheten har vi minst en decimeter nysnö, strålande sol och minusgrader - allt känns som en härlig vinterdag, och det vill man ju inte ha när det är i slutet av mars!!! Vårbilderna får vara som lite balsam för själen, som längtar efter riktig skön vårvärme. NU!



Tibast och vårens första humla.



Minipåskliljor tittar fram under de gamla löven.



Kaprifolen ligger i startgroparna.



Krokusar som nästan speglar himlen med sin härliga färg.


.
Aklejarosetter med daggdroppar.



Vallmoplantor på väg upp.

9 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Mmmmm... bilderna får mig att känna ljumma vindar och doften av varm jord och den doft som huden får efter lite sol... Hör en fluga surra...

Tulipa sa...

Ja skynda på våren!

Kram Mariette

Gårdsromantik sa...

Otroligt att det var sån blomning 3 April om man titta ut nu.

Kika in till mig - jag har en tävling på gång!

Kram Maud

rosenskära sa...

Åh vilka underbara bilder!

Här i nordvästra Skåne yr det omkring små snöflingor i luften och det är råkallt. Men jag brukar alltid säga att våren ska skynda långsamt så att vi får njuta länge av den!

Lena

Designe sa...

Oj, så vackert! Särskilt översta bilden! Ja, nu får man vårkänslor! Idag är det underbart väder!..och jag vill ha nya vår-sommar kläder, gå på dans, lyssna på musik som man blir glad av och köpa massor med våriga blommor osv...
Härligt! :)

Det vita dårhuset sa...

Tack för lite vår =)!
Kramen Erika

Kamomilla sa...

Ja du... Här har snön bara vräkt ner det senaste dygnet... Men dina vackra bilder ger hopp. Nog blir det ju vår ännu en vacker dag...

Anonym sa...

Ja mera vår, så surt med all snö och kyla som tagit grepp om oss igen....
kramis/LenaS

Millygarden sa...

Åh så vackert...man är ju så glad för allt vad blommor och vår har att erbjuda! Vill höra fågelkvitter få sol på nosen och bara må bra!!!! jag är såå hugrig på det nu!


Ha en bra vecka!
Kram Marina