22 augusti 2008

Nu går det fort!

Nu är det redan fredag, jag tycker dagarna går så fort! De senaste dagarna har jag målat lite mer svart, bland annat ett gammalt flaskställ som vi använder som vinställ. Det fick jag av min mans mormor, det hade stått i hennes gamla jordkällare och var rostigt och hemskt. Då (det var väl 8-9 år sedan) så målade jag om det i ljusgrönt, jag tyckte det var så tjusigt, jag kommer till och med ihåg vad kulören hette: salvia. Nu har jag sedan en längre tid tyckt att det har rimmat dåligt med övriga köket och prylarna där, så det fick bli svart nu när jag ändå är igång med den färgen. Och vips, det blev visst fyllt med lite vinflaskor också... som nog provsmakas i kväll!









Det blev definitivt stiligare i svart, tyckte jag.

Jag önskar alla en trevlig helg och jag ber om ursäkt för att jag just nu är dålig på att skriva kommentarer hos andra, jag har helt enkelt inte tid.

3 kommentarer:

H A N N A S - F O R M sa...

Hej goa!

Du är alltid så snäll...tack för din kommentar..kanske jag ska avslöja att mitt hem är faktiskt riktigt rörigt och att man får trolla med det man har...MEN jag gillar vackra ting och med dom kan man göra underverk med!

Å, nu ska jag kika mer på dina nya fina bilder!

KRAM
och trevlig helg!
Hanna

Hannis sa...

Vad jag blev sugen på vin!!
Ett glas rött med mörk choklad till..

Tjusigt blev det!
Snyggt med det svarta mot flaskorna.

I helgen ska jag hålla fingarna hela=))
Tänker nog hänge mig åt pyssel där det inte finns någon skaderisk!

Kram Hannis

Kamomilla sa...

Visst blir detstiligt med svarta detaljer! Jag köpte en golvlampa på IKEA igår med, med svart fot och vit skärm. Perfekt.

Mina vinflaskor i vinstället försvinner så fort... Konstigt! :D