11 augusti 2008

I jakt på inspirationen

Nu är det vardag igen, det känns definitivt som om sommaren är slut. S jobbar och J har börjat på dagis - kvar är bara lilla M och jag hemma. Skönt på sitt sätt, att få lite mer rutiner och "som vanligt" igen. Jag är en oerhörd rutinmänniska som tycker om när jag vet hur jag har det... knäppt egentligen, men när jag söker jobb så brukar det anses vara en positiv egenskap hos en ekonomichef *fniss*.

Om bara rengmolnen bestämde sig för att lätta lite kunde man kanske njuta av en mörk augustikväll med en vacker måne, jag tycker det är magiska kvällar i augusti. Mörkret är mjukt som sammet. Utanför våra fönster flyger det fullt med fladdermöss så här års, de bor i närheten (jag vill inte riktigt veta var), och de är ju så klart inte lika magiska, men efter sju år i det här huset vet jag att de också hör till den här årstiden.



Jag försökte fotografera en liten blåklocka i kvällsljuset men det blev inte det där magiska blå skenet trots att jag försökte ändra både bländare och tid fram och tillbaka på en mängd olika sätt. Ni får se det bästa försöket och så får jag jaga vidare efter "receptet" på en blå bild.

Egentligen borde jag jaga efter lite inspiration också, jag har ju en del loppisfynd som ligger och väntar på att jag ska fixa till dem med vit färg. Just nu kan jag i alla fall skylla på att jag inte har någon grundfärg hemma... Annars är augusti helt klart en tid för avstamp och nya tag, även om man som jag är föräldraledig och är hemma.

Hoppas ni får en bra vecka, med eller utan höstkänsla!

7 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Ja, inspiration är en bristvara här också... Känner mig ungefär som en klubbad säl för tillfället, trots att jag har haft semester och borde vara utvilad och pigg. Tji fick jag ;-).

Jättefin blåklockebild, tycker jag!

Kram från Helena

Hannis sa...

Tycker bilden var fin!

Visst är det skönt att livet återgår till sina vanliga rutiner.
Kände mig lite knäpp när jag tyckte att det var skönt att börja jobba igen efter semestern =))

Allt som ligger hinns ju med.Hösten är ju framför oss och då brukar lite pysselanda dyka upp.

Kram till dig//Hannis

Viola sa...

Hejsan, vad fint du skriver, du är ju riktigt poetisk.Jag känner mest ångest över aug. är här och det känns som höst. Härligt när man kan njuta som du. Här har man börjat jobba efter två mån. Trodde inte det var sant i morse när jag skulle gå upp kl. 6.00, men det gick, kram Viola

Piffa och Puffa sa...

Jag gillar verkligen hösten. Att tända eld i kaminen och tända ljus och bara mysa. Kika gärna in på min blogg om du vill vara med i min första utlottning.
Kram Anette

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Oi, nu har jag sett på en del bilder her på bloggen din-og du har det fantastisk fint ! Du er flink med innredning.Jeg linkar til deg, er det greit ?
Så fina barn du har ! Hilsen HIldegunn

Fröken Fräken sa...

Jag tycker också att det kan vara väldigt fint med augusti, det är fortfarande sommar i luften, men utan en massa måsten! DÄremot kan jag gärna vara utan rutiner, jag är mer en känslomänniska som gillar att göra vad jag känner för.. funkar dock inte alltid på jobbet, märkligt nog ;-)

Jo, det tog sin tid med tavlan, men ibland blir man ju helt fångad av en idé så man bara måste. Och kul när det blev så bra som jag hade tänkt mig!!

Vitt och blandat sa...

Hej, ååå lyllos er som har fladdermöss!!! Jag var i Lindesberg (eller Ramsberg rättare sagt) en gång och gick ut i en vit tröja och hoppades och BAD om att en skulle landa på mig. Men inte 17gjorde nån det =( men jag stod där och njöt av att dom svichade förbi huvudet =D Ja, ja hurvas inte - alla har vi våra böjelser *skratt*

Fick en rejäl klump i magen när du berättade om dina missfall - huvva, jag kan omöjligt föreställa mig vilken sorg och tragedi det måste vara. Men det värmer i hjärtat att det gick vägen till sist och att din fina lilla hjärtebulle kom till världen med hälsa.

Visst är det tragisk när man inte kan fånga hur man själv ser någonting? Känner igen det där, jädra kamera...eller kanske snarare i mitt fall "varför läser du inte min instruktionsbok så kanske du skulle KLARA AV att ställa in mig så jag kan återge vad du ser..." Förövrigt så blir jag så glad av att vara på din blogg, den ger liksom glädje och värme =) Stor varm kram till dig och de dina/Anneli

PS det skulle inte göra nånting, ingenting alls faktislt om du promenixade ut med kamern och vips - tog en liten bild på en fladdermus och la upp den på bloggen ;-D kram