07 juni 2008

Hål och hylla i köket

Hej och hå i värmen, jag hoppas ni inte har fått värmeslag! Men nej, jag ska inte klaga, jag har förra sommaren i färskt minne och jag hoppas inte att det blir en repris på den...



S har jobbat på huset och vi har faktiskt satt in alla fönster överallt. Det har inneburit att vi nu har ett stort hål i köket (ovan), där det senare kommer bli en dörröppning in till matsalen. För att kompensera den fulheten så har jag fått upp en hylla på en annan vägg, den fyndades för några tior och var då hemsk, furu med tjock lack på. Den blev så klart vit, och på den så står lite saker till prydnad. Jag hängde dit min gamla skolplansch med en vitsippa på också. Planschen har jag inte haft uppe på väggen sedan vi bodde i Stockholm, då hängde den i det lilla köket där. Det var en gammal kompis som, i ett inlägg här på bloggen faktiskt, påminde mig om att jag hade den. Jag hade nästan glömt bort den.







Ni ska få se hur bygget ser ut senare, när fönsterna nu är på plats. Vi har också hunnit bestämma tapeter till matsalen och de två barnrummen. Det kommer också senare.

6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Så fint! En så otroligt vacker tapet! Och planschen är ju bara perfekt där!
Kollade ditt förra inlägg också, och kan bara konstatera att även om ni är många som delar sovrum så har du det fint ordnat där och en vacker vilsam stämning! Jättevackert!

Vit stjärna sa...

Hejhej!
Oj va det jobbas på hos er! Byggstök är i och för sig aldrig roligt men färdiga reslutat finns ju i sikte! Så fin hylla, alltid skoj att trolla med vitt!
Kuddarna köpte jag förra våren på Owes lager i Valbo utanför Gävle, köpte då även röda och blåa som du efterfrågade. Vet att de även fanns att köpa på plantagen och liknande då! Finns tyvärr inget märke på dom å jag har inte sett dem i år! Lycka till med letandet!
Ha en skön kväll!
Kram Anna

Gårdsromantik sa...

Så fint det blir - planschen var perfekt där.

Men var sjutton är den där värmen som alla klagar över!

Inte här i alla fall. Du får gärna pusta lite norröver.

Kram Maud

All Things Blue sa...

Hold op, hvor I klør på! Og hvor flot det bliver. Håber I alligevel, får tid at nyde solen.
Mange hilsner!

Helena sa...

Hej! Hittade hit via "Vidunderligt vitt".
Vad fint ni har det! Har inte hunnit kika runt på allt men ert kök är jätte fint och likaså sovrummet! Vet inte riktigt hur man får till en lista över bloggar man tycker om (inte så haj på datorer), men när jag får till det, är det ok att länka till dig då?
Ha det bra i värmen/ Helena

LOPPISLIV sa...

Så fin hylla och så fint du pyntat på den med vackra saker...gillar allt....tapeten är bara så sööt och planshen är superfin...vilken tur att du fick tips så den fick komma fram och pryda din vägg...Ha en härlig vecka...Kram Paula