15 april 2008

Glasklart!

Jag har haft fullt upp i ett par dagar nu och inte haft tid att blogga själv eller läsa andras bloggar, vad hemskt det känns! Jag är nog hopplöst beroende, tror jag!

Det är riktigt aprilväder här, i lördags kom lite blötsnö (som i och för sig gick bort lika fort som den kom), idag är det strålande solsken omväxlat med intensiva regnskurar. Men det är väl så det ska vara i april. När solen lyser in genom fönsterna så gnistrar det (trots att fönsterna fortfarande är oputsade) så fint i gammalt glas, tycker jag, så det är vad jag tänkte visa er idag. Det är fint när glaset inte är helt vitt utan drar åt någon grön eller blå nyans.



Bilderna visar följande:

1. Gamla patentflaskor i flaskhållare
2. Pelargonstickling i gammalt senapsglas
3. Champagnekorkar i en gammal vas med puntelmärke i botten
4. Nyköpt glasklocka på ett porslinsfat.

Fortfarande inget föl, nu är det fem dagar över tiden, men nu hoppas jag hon kniper i ett dygn till, jag är nämligen själv hemma med barnen då S är i Stockholm på kurs i två dagar. Det är tillräckligt knivigt att få ihop allting med barn och djur som det är, så jag hoppas verkligen inte det blir en fölunge att ta hand om också just nu...

Tack för alla era kommentarer om "vapenförvaringen". När man minst anar det, så kommer man på något smart. Så var det i helgen, jag har nu införskaffat en tingest som passar utmärkt för riddarsvärden... Kan i alla fall säga att även om ni hade fiffiga tips så blev det inget av det ni nämnde. Jag ska visa er senare när jag hunnit ta bilder!

7 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Tack för din kommentar! :-)

Jo, det är en hel del som ska få färg inan det går att ta in skrivbordet, men det är ett roligt jobb när man ser hur det förändras! Nu väntar jag på att grundmålet ska torka, i morogn blir det till att måla med täckfärg!

Vilka fina bilder du visar, gamla patentflaskor är underbara!

Ha det gott!
Kram!

Kamomilla sa...

Inget föl ännu?? Ojojoj. Ja detkommer väl just dåp, då det inte ska komma...
Vilka fina glasbilder! Den där lilla klockan är bedårande!

Solsjö - Under en vind sa...

Vackra bilder!!!

Hoppas att ni snart får ert lilla föl!

Kram!

Marie sa...

Hej Kristin!
Låter som vi har haft liknande väder, fast idag har vi haft det underbart soligt hela dagen. Fina bilder! Visst är det härligt när solen lyser in, jag borde dock verkligen ta och putsa mina fönster. De är såå smutsiga, men det är ju så himla tråkigt att putsa fönster så jag skjuter det framför mig hela tiden, hihi.

Kram Marie

Bergagårdens Lina sa...

Vilken intressant blogg du har! Både hästar, får och inredning, precis i min smak! Hit måste jag komma tillbaka ofta!

Hoppas att allt går bra med fölningen!

Elzie sa...

Har själv tagit en flaska i grönt och hällt diskmedel i. Den ser härligt "frisk" ut i färgen *s*.
Hoppas det går bra med föl och annat.
Kram Elzie

H A N N A S - F O R M sa...

Fina bilder från ditt paradis!

KRAM
Hanna