04 mars 2008

Risiga pasteller

I år blir det inte mycket påskpynt hos oss, känner inte att jag har någon motivation till att pyssla just nu, även om jag är liiiite sugen på att göra sådana fina vita ägg som så många bloggare har gjort. J och jag satte fjädrar i björkris i alla fall, det är ju både enkelt och smidigt att fixa...




Brukar ni har mycket påskpynt och i så fall vad? Vi brukar alltid åka till svärmor i Göteborg över påsk, men när M är så liten i år så ska vi vara hemma själva och mysa. Kan tycka det ska bli jätteskönt att vara ensamma och bara ta det lugnt...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter jättemysigt tycker jag, att bara vara hemma med familjen och mysa...

Jag brukar inte ha så mycket påskpynteri för mig, men lite annorlunda känns det ju nu när man har barn. Så något färgglatt påskris brukar jag få ihop och lite påskiga dukar kan också komma fram. Påsken är ju så tidig iår, jag hade knappt fattat att det var på gång. Vi lär ju vara hemma vi med...

Ha en bra dag!
/Miafialottan

Malin - I min trädgård sa...

Klart jag vill länka - tycker din blogg var jättehärlig!

Jag brukar inte pynta så värst mycket till påsk. Men det beror nog mest på att huset alltid har varit i sådant kaos, och då känns det inte lika kul att pynta. Men snart ska väl vi få lite ordning, och vi har itne tänkt att flytta på ett tag så sedan ska det inte bli mer kaos. = mer pynt! Men det blir nog bara ngt litet ris här hemma... Jag kan tycka att det kan vara väldigt fint när det är lite sparsamt också. (Det tycker jag speciellt eftersom jag inte orkar pynta mer ;-))

Ha en bra dag!

Karin Lindström sa...

Hej Kristin,
Jag pyntar inte jätte mycket, men jag har en riktigt härligt randig duk i vår färger som åker fram. Sen tycker jag att det är så härligt med vårblommor, just nu har jag blommande körsbärskvistar som jag hängt glasägg i, det är så sött.

Tur att man inte vet hur livet ska bli, jag var med om något liknande.
Jag kan fortfarande titta på men lilla kille och bli tårögd av lycka och jag är tacksam varje dag för min familj.

Jag hör av mig och njut nu riktigt tillsammans denna tid!

kramar
Karin

Bitte sa...

Påskris räcker gott och väl , även om jag är lite galen i tuppar ,hönor och ägg.Har en korg med ägg som står framme året runt.
Man gör vad man känner för.
Kram på dig /Bitte

Hannis sa...

Oj vad mycket fint du visar!
Och grattis till bebisen.
Mirakel med små barn!

Må gott/Kram Hannis

IKT i min vardag sa...

Hejsan!
Vilka underbara snödroppar i förra inlägget...
Njaää...är inte mycket för påskpynt. Har satt in körsbärskvistar nu, får se om jag sätter fjädrar eller nåt annat i det. Köper ett vackert påskägg till sonen och kanske byter gardin i köket, planterar lite vårblommor, that´s it!

Trevlig kväll!
Kram Linda

Jeanette Hornbeck sa...

var hittar man de fina pastelliga fjädrarna? fick ett plötsligt habegär!
Din blogg är väldigt fin

Marie sa...

Hej Kristin!

Jag påskpyntar inte mycket! Hänger några små ägg i björkris, annars blir det väl mest att jag köper lite vårblommor. Mina ägg som jag gjorde för några veckor sedan får väl också vara framme och känner jag Elsa rätt så vill hon nog ha några kycklingar eller liknande på sitt rum.

Låter härligt att bara vara hemma över påsken!

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

Kristin sa...

Hej alla, tack för era kommentarer! Ja, det känns ju lite konstigt att påsken är så tidig. Jag hann ju knappt få barn ju ;-)

Jea: Påskfjädrarna köpte jag förra året på Blomsterlandet (en stor butikskedja som finns över hela landet). Jag tyckte också de var söta och milda i färgerna, de finns säkert även i år!

/Kristin

hemtrevnad marie sa...

Hej!!! här hos dig har jag inte kikat in tidigare,hittade hit via karin....Måste bara först gratulera till lilla Matilda!!!

Vad fint du har!!!! Måste in och kika vidare senare...(måste göra middagen nu.)
Förresten tycker jag ditt påskpynt räcker gott!! Njut du av barnen i stället!!
Kram Marie

Kamomilla sa...

Jag brukar nog vara väldigt sparsam med pyntet jag. men i år blir det björkris med små söta vita ägg i, lite påskgräs med små porslinsharar, inget annat.

Dina fjädergrenar är så söta!

Emma Clara sa...

hos oss blir det bara påskris i år oxå och en och annan bukett med vårliljor...de är sötare i färg än påskliljorna.......