27 mars 2008

Dopinbjudan

Nu har jag äntligen fått tid att göra färdigt inbjudningskorten till M:s dop. Det är inte förrän i mitten av maj, men det är lika bra att få dem ivägskickade så att släktingarna inte bokar upp sig på något annat!

Jag köpte dubbla vita kort med tillhörande kuvert, och på framsidan dekorerade jag med Tilda-papper och satte fast utklippta Tilda-figurer med distanser, så alla kort blev olika. Själva inbjudan skrev jag ut på vanligt vitt skrivarpapper, klippte ner till lagom format och klistrade fast lätt i kortet. Jag är inte mycket för att det ska vara "pryttligt" eller "gullegulligt", det här är på gränsen för mig, men samtidigt så tyckte jag att det kunde få vara lite pastelligt och sött när det nu är en flicka som ska döpas! En kul grej, som jag såg att några andra hade gjort i sina inbjudningar, var att skriva vad namnen betydde. Det visade sig att M:s namn blev "lysande strid". Det bådar ju inte gott inför tonårstiden *fniss*.


22 kommentarer:

Lila sa...

Vilket underbart gulligt kort!

Kramisar Lila

AGENT 77 sa...

kanon fina kort verkligen,du är duktig!!kram E

Åsa sa...

Jättefint syrran! Nu vet jag att inte bara räkningar kommer trilla in genom brevinkastet ;-)

Anonym sa...

Jättefina kort. Jag gillar också stilrena kort, men kan "gulla" till det när det är till en liten tjej. Tildapappren är jättefina. De har fina kakburkar också...
Har provat receptet på Fjällbröden och de blev jättebra. //MarieJo

Helena Dovier sa...

Vilket fint kort! De som får dem kommer säkerligen att bli jätteglada. Roligt att du gillade mitt soffbord! Där hade jag nog tur att jag upptäckte det 20 minuter efter att annonsen hade lagts ut :-). Nu ska jag skrapa lite till på pallen innan Antikrundan börjar...
Ha en trevlig helg när det är dags för den!
Kram från Helena

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fina kort du gjort!!!! Tycker att de ser alldeles lagom gulliga ut!

Önskar dig en skön och mysig helg!

Randi sa...

Så skickligt gjort - helt bedårande kort! Tänk att få ett så fint inbjudningskort - det kan väl ingen motstå ...
Kram Randi

H A N N A S - F O R M sa...

JÄTTEFIN inbjudan..inte alls för puttignuttig..alldeles lagom!

KRAM
Hanna

Marie sa...

Vilket fint inbjudningskort, vad duktig du är Kristin!

Ha en trevlig helg!
Kramar Marie

Anonym sa...

Jättefina kort precis lagom tjejig, hihi.

Må gott

Lila sa...

TACK för dina värmande ord i min blogg. Men du har även haft en svår resa. Någonstans hoppas jag att man lär sig av allt som sker. Grattis till er dotter, verkligen!!

Kommer att kika in till dig flera gånger.....
Sköt om dig!
Kramar i massor Lila

Nettan sa...

Så tjusiga " inbjudnings " kort du fixat till =0)
He en Trevlig Helg..
Kram Nettan

Mitt Egnahem sa...

Åh vad kul att hitta din blogg! Hade missat ditt inlägg (tur att jag fann det). Håller med dig om charmen med att bo på landet. Man fylls av tacksamhet varje dag. Vi väntar också lamm! Vi hade precis fått vårt tredje barn när vi började bygga ut, så jag vet hur det är att amma under byggdamm!!! Fin blogg du har och vi vill gärna se mer bilder utifrån ert fina torp... Mvh Mitt Egnahem i Värmland

Karin Lindström sa...

Hej Kristin,
Hoppas ni mår bra och att det blivit lite mer vår! Här har det varit soligt men fortfarande ganska kallt.
Du såg rabarbern, det är jätte mysigt att ha den inne. Jag hoppas den tar sig när vi sätter ut den. Jag vet inte om fikonträden kan stå ute dom också men jag ska fråga tänkte jag.

Nu till dopet, korten blev ursöta. Vi har inte haft något dop än och nu börjar han bli stor så vi får se hur vi ska göra. Stora killen är inte heller döpt så vi kanske kan slå två flugor i en smäll!!


Ha en riktigt härlig helg!
kramar
Karin

Mitt Egnahem sa...

PS. Lägger gärna en länk till dig om det är OK!? Mitt Egnahem
Ps2. Såg att ni bytt från betongpannor till enkupigt lertegel. Det har vi gjort med, och enkupigt är bara VACKRAST!!!

Anonym sa...

Halloj!

Vilka jättefina kort! Alldeles "lagom"...

Ja det där med namnets betydelse är lite spännande. Själv heter jag Maria, vilket på många ställen där man kan läsa om namns betydelse ska betyda "gåva " eller "älskad". Sen hittade jag på nåt annat ställe att det skulle istället betyda "den bittra". Hm. Det låter fint det :) Undrar hur min mamma och pappa tänkte? *fniss*

Ha en bra helg!
Kram!

Millas hem sa...

Hej! Jätte söta kort, kul att lägga lite energi på att göra fina inbjudningar..roligt att få!
Kram Camilla

Karin Lindström sa...

Hej Kristin,
Vill bara önska er en härlig Söndag och jag har något till dig...
kramar
karin

Kamomilla sa...

Det blev ju himla fint! Det är kul att göra kort, om man nu inte måste göra hundratals alltså. Fina färger har du valt, helt perfekt!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Vilka helt sagolikt vackra dopinbjudningskort!!! Underbara & vad charmigt att alla är lite olika! Så himla mysigt med dop. Å jag minns jag satt & planerade lilla A´s dop i tvp månader. Det var såå kul! Kan tipsa om något väldigt gott och dricka: Smultronpuss från Brunneby. Busgott (ej alkohol) & sockersött ♥

Största kramen vännen!
Jes

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men såååå söta ju!!!!!
Värsta bröllops inbjudan juuuu!!!!

Ha en härlig vecka!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Anonym sa...

Hej!

Har kämpat som ett djur för att få ihop ett fint inbjudningskort till min dotters dop som går av stapeln i januari (STRESSAD) Hur gjorde du själva inbjudan, i vilket program?

mvh
andrea