08 februari 2008

Att vila ögonen på

Min värld känns mikroskopiskt liten, nu när jag går hemma om dagarna och bara väntar. Det är 20 dagar kvar nu innan bebisen är beräknad (om jag väljer att gå på det datum som sattes på de första tre ultraljuden och inte det som blev vid det stora rutin-ultraljudet, och det väljer jag!). Jag märker att mina inlägg måste te sig mer och mer tråkiga för er som läser, när det egentligen bara handlar om mina krämpor hela tiden. Fokusskifte känns dock hemskt svårt just nu!

Tänkte idag bara visa lite bilder från köket, som ögonen fastnar på när man sitter där just nu.



Silvriga ljusstakar på köksbordet. Att tända ljus vid måltiderna är ju aldrig fel, även om det känns som om man har större behov så här års när det bara är gråväder ute. Till och med en tråkig macka känns roligare att äta till levande ljus! Gillar verkligen det glittriga i ljusstakarna mot det mörka träet i bordsskivan.



En röd liten krukros i fönstret, fint med en färgklick så här års. Ni behöver inte klicka på bilden för att se den i större format, jag vet redan att jag har jättesmutsiga fönster... *ler* men det är inget jag tänker ändra på förrän långt senare i vår!



Den här tavlan hänger i köket just nu, det är ett 1800-talstryck på ett fullblodssto med föl, inköpt på Antikmässan i Älvsjö förra året av min pappa, som gav mig den i julklapp. Jag gillar gamla handkolorerade tryck, har flera olika med fullblodshästar på (eftersom jag är en riktig hästtjej), och så några botaniska. Min pappa tycker hästarna ser sjukligt smala ut på bilderna, men jag försöker förklara att man målade av ett ideal man ville uppnå, nämliga ädla hästar med smala halsar etc. Jag tror inte att de egentligen hade svanhalsar eller jättelånga ryggar...

Jag önskar er en trevlig helg allihopa (hur vore det med lite sol, någon?) och tackar för att det är så många besök här ändå, trots min tråkighet.

9 kommentarer:

Maria sa...

va roligt med flera som går i väntans tider, har "bara" nio dagar kvar men vet inte av ett svatt så jag går säkert över tiden *suck*

Ni har ett jättefint hem...har kikat runt bland dina bilder!

Ha en skön helg!!

Designe sa...

Vilka fina bilder från ditt kök! Vilket underbart gammalt hus du bor i, har tittat på fler bilder längre ner! Så fin glasveranda! Säljer ni fårskinn alltså? Hur mycket tar ni för ett fårskinn?
Ha en trevlig helg! /Signe

AGENT 77 sa...

Hej!! Läste precis din blogg..oj spännande att vänta barn,jag ser fram emot de en dag oxå när de är dax..ska plugga klart först nu iaf.hoppas att du får en toppen helg..jag ska gå göra tacos nu till min sambo och mig och titta på lets dance.Kika gärna in på min blogg(som jag startade igår kväll.
mvh Elizabetth

Marie sa...

Hej Kristin!

Tända ljus och vackra blommor kan förgylla vilken dag som helst! Mysiga bilder från ditt kök! Vad skönt att J är på bättringsvägen! Tänk att du "bara" har 20 dagar kvar nu, spännande!

Ha en riktigt bra helg!
Kram Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Så mysigt att vänta på bebisen! :)

Fina bilder från köket. Gillar tapeten!

Önskar dig en underbar helg, kram kram Jes

Kamomilla sa...

Du är inte alls tråkig i dina inlägg, det är jättespännande juh! man väntar ju liksom "tillsammans" med dig. Eftersom man själv inte ska ha barn mera så kan man njuta av andras graviditeter. :)
vad mysigt du har det, där du sitter :)

Dorthe ♥ sa...

Du tråkar inte ut oss alls....så får du inte känna, men jag förstår att det känns hopplöst att bara gå och vänta. Men du vet hur det är....den som väntar på något gott....:-)

Kram på dig
Dorthe

Karin Lindström sa...

Hej kristin,
Jag är fortfarande rörd över din kommentar hos mig. Vill så gärna läsa dina inlägg dom verkar jätte inspirerande inte alls tråkiga!
Och det där med rabarber låter fantastiskt, skall genast ut och gräva.
Jag minns precis hur du känner dig nu, min minsting är 9 mån. Det är jätte segt. Jag kommer snart tillbaka och inspireras igen.
ha en riktigt trevlig helg!
kram/karin

Anonym sa...

Här måste jag protestera! Dina inlägg är inte alls tråkiga, jag tycker det är jättekul att följa dig blogg...

Sen måste jag tacka för inläggen i min blogg, jag har tänkt svara tidigare, men har inte varit i så god form, som du kanske läst :) (Du ser- krämpor, krämpor... )

Angående små sovrum så kändes det skönt att veta att det finns fler som har det... Som du säger, så är det ju viktigare att ytan att göra saker på är större än där man ska just sova. Jag tror vi också kan fixa nåt bra av det där. Man får väl vara lite uppfinningsrik.

Och sen vad det gäller dagis åt vår blivande storebror så tror jag att vi nu kör på att han får vara där 15 timmar i veckan från början, så ser man ju sen. För tänk om man får en bebis som sover lite, eller har kolik eller nåt, och så har vi 60 mil till mor-och farföräldrar, då är nog några timmars dagis åt storkillen guld värt. Och så kanske jag inte orkar aktivera honom så mycket som han egentligen behöver om han är hemma hela dagarna? Vi får väl säga upp platsen senare då, om jag har fel...
Ha en fortsatt bra helg!
/M