28 juli 2007

Schhhhhh... kan ni bevara en hemlis?

Har precis bokat en weekend till Visby och Gotland sista helgen i september, det blir en 5-årig bröllopspresent till min man (eller till hela familjen, rättare sagt). Har inte varit på Gotland på över 20 år så det är definitivt dags igen. Jag inbillar mig att Gotland kan vara rätt fint även i september... Bröllopsdagen är om en vecka men vi hinner inte åka nu, så vi får sticka iväg lite senare tänkte jag.

Nu undrar jag om ni har några tips på vad vi kan hitta på, fina inredningsaffärer, trevliga restauranger eller andra ställen att besöka? Gärna typ någon gårdsbutik eller så (vi har bilen med oss över så vi kan köra runt lite). Vi ska bo på ett hotell mitt i Visby, det är redan fixat. Jag har kollat runt på internetsajter, men är det någon som har ett mer personligt tips så mottages det som sagt tacksamt. Får bläddra igenom mina gamla Lantliv också, de har skrivit om Gotland rätt så frekvent.

Å, jag längtar. Blir ett skönt avbrott på hösten när det är lite lugnare. Inbillar mig att man träffar på färre turister också om man åker lite off season?



(Bilderna är från hemsidan för Stora Gåsemora Gård, som bedriver hotell- & konferensverksamhet på Fårö. Vi bodde där för sådär 25 år sedan, men då var det bara ett litet hus man kunde hyra, och fick lyckan att hyra det därför att min mamma var kollega med någon släkting till hon som har gården.)

9 kommentarer:

Elaine sa...

Vilken fin överraskning för din man. Vi har 20 års bröllopsdag nästa år(oj vad länge det lät.....) Då ska vi också finna på något kul. Lycka till med planeringen av er stora dag!

Marie sa...

Vilken rolig överraskning, låter ju jättemysigt.

Kram Marie

Åsa sa...

Vad mysigt det låter kära syster. Det blir med all säkerhet alldeles underbart. Jag ringer när jag kommer hem från båten. Kram kram

Tina sa...

Ååh, va härligt! Gotland må vara ett paradis på sommaren men naturen är så underbart kraftfull de andra årstiderna... Har en massa favoritplatser men föreslår verkligen ett besök på Skymnings.
Kram och tack för senast!

Anonym sa...

Åh, din lyckost ha det så trevligt! Kram

Handplockat sa...

mysigt m gotland vi var där för två sommrar sen på en av mina bästavänners bröllop

måste bara säga att såpbubblebilden är för underbar
ha det bäst

Hem och Lycka sa...

vad härligt det låter och vad kul att överraska mannen din med en resa!

Kristin sa...

Hej alla som skrivit! Presenten blev uppskattad, och nu ska vi bara lägga upp en strategi för dagarna. Tack Tina särskilt - för alla dina fina tips!!! :-) Jag ska kolla upp alla adresser du nämnde i mailet.
/kristin

Anonym sa...

Vilken härlig överraskning. Jag bor på Gotland och kan säga att hösten är fantastisk! Nog för att vi ääälskar turisterna på sommaren men på hösten får man liksom ha det lite mera exklusivt! Kustnära och La Vie är butiker väl värda ett besök, Akantus likaså. Hoppas ni får en toppenhelg! Kram Kajsa